woensdag, juni 28, 2006

Juffendag

Het was vandaag juffendag bij Rick op school, dus alle kinderen mochten verkleed naar school komen. Rick was verkleed als piraat. (Rick gaat namelijk altijd verkleed als piraat.) Hij zag er enorm stoer uit in zijn pak met een rode pet op zijn hoofd met een doodshoofd erop. Het schminken hadden we vandaag maar achterwege gelaten, aangezien Rick meestal de zorgvuldig aangebrachte schmink op zijn gezicht in no time weet te verplaatsen naar ieder ander lichaamsdeel. Maar goed, om 10 over acht gingen we richting school. Rick op zijn nieuwe stepje. Die heeft hij gisteren gekregen en sindsdien zet hij geen stap meer zonder. Op school aangekomen is hij al voor me uit de school ingerend en zit dus al in de klas als ik aankom. Nou is dat normaal niet zo erg, maar nu valt het toch niet mee om hem terug te vinden tussen een stuk of twaalf andere piraten. Ik heb hem gedag gezegd en ben weer terug naar huis gegaan om hem vervolgens om kwart over twaalf weer te gaan halen. En ja hoor daar komen alle prinsessen, piraten en af en toe een verdwaalde clown naar buiten gerend. Ik herken mijn piraat deze keer gelijk. Hij is namelijk de enige die nu zijn buikband om zijn hoofd heeft, zijn rode pet helemaal scheef en zijn zakje paprikachips al bijna leeg.(En zijn mond dus helemaal oranje.)Tot mijn grote verbazing is hij nu ineens wel geschminkt. Als ik vraag wie dat gedaan heeft, mompelt hij met zijn mond vol: "Geen idee, ik kende haar niet." Hij springt weer op zijn step, krijgt een duw van een klasgenootje, en begint te huilen. Ik zeg tegen hem dat hij maar beter niet kan huilen want ik zie gelijk al zwarte strepen op zijn gezicht verschijnen die doorlopen tot in zijn nek. Al snotterend en mopperend stept hij naar huis waar we snel een doekje over zijn snoet halen. Als hij dan later ook nog zijn piratenpak verwisseld voor zijn spijkerbroek, ben ik stiekem toch blij dat ik mijn eigen Ricky weer terugheb. En zijn piratenpak? Ach, die leg ik wel in de kast voor volgend jaar.

xxx Cel

Geen opmerkingen: